Elevii din 10 şcoli gimnaziale au început pregătirea pe bani europeni
Acestea sunt Colegiile “Cuza” şi “Unirea”, Şcolile “Nicolae Iorga” şi “Ştefan cel Mare” din Focşani, Şcolile Găgeşti, Dumbrăveni, Gugeşti, Homocea, “Mareşal Averescu” Adjud, Vidra. Pilotarea, potrivit managerului de proiect, Luminiţa Balaban, se realizează pe 200 de elevi, cu ajutorul a zece profesori de matematică şi limba română şi doi psihopedagogi. “Pilotarea a început pe 13 octombrie şi se va realiza până în luna decembrie, urmând ca din ianuarie să înceapă implementarea proiectului”, ne-a declarat inspectorul general adjunct al IŞJ, Luminiţa Balaban. Proiectul finanţat cu bani europeni “Evaluarea naţională: inovaţie pentru formarea competenţelor cheie” va fi implementat până la finele anului şcolar în 64 de unităţi de învăţământ din judeţ, incluzând 2.050 de elevi de clasa a VIII-a. Aceştia vor fi ajutaţi în procesul de învăţare de consilieri şcolari şi experţi în management. Proiectul “Evaluarea naţională: inovaţie pentru formarea competenţelor cheie” îşi propune să crească rata promovabilităţii examenelor de evaluare naţională prin “implementarea unui program educaţional multiregional, de elaborare şi derulare a unor activităţi inovative şi unitare, pentru dezvoltarea şi evaluarea procesului de formare a competenţelor cheie ale elevilor din învăţământul gimnazial”, după cum se arată în descrierea proiectului. Beneficiarul acestui proiect, finanţat cu bani europeni, este IŞJ Vrancea, în parteneriat cu ISJ Ialomiţa şi Federaţia Naţională a Părinţilor. (M. V.)