Electrica vrea să treacă pagubele ultimei ninsori în facturile clienților
Reparațiile la rețeaua Electrica în urma ninsorilor de săptămâna trecută ar putea să fie plătite de consumatori. Pagubele ar urma să se regăsească în facturile abonaților societății. "Există o metodologie clară a ANRE, iar, în momentul în care ai o situație de calamitate și autoritățile recunosc asta, ele (pagubele — n.r.) în mod normal sunt recunoscute de ANRE. Nu sunt sume care să atingă milioane de euro. Mă aștept să fie de câteva milioane de lei. Dar da, conform metodologiei, pagubele trebuie recunoscute de ANRE", a spus Cătălin Stancu, directorul general al Electrica, în cadrul unei conferințe de presă. Rețelele de furnizare a energiei electrice au fost afectate de zăpadă în tot județul și au fost aproape 150 de stâlpi care au fost rupți. Potrivit directorului general al Electrica, pagubele trebuie recunoscute de ANRE pentru a fi introduse în facturi, dar influența în tarife va fi nesemnificativă deoarece nu sunt sume spectaculoase. "Marea problemă a fost organizarea unui volum mare de lucrări în câteva zile. Pagubele vor fi de câteva milioane de lei, ne așteptăm noi. Costul la nivel de total este marginal, nu mă aștept să aibă influențe în tariful de anul viitor, pentru că, încă o dată, nu reprezintă o sumă semnificativă la nivel de costuri totale per filială", a explicat Cătălin Stancu. Declarațiile acestuia au fost făcute în contextul în care, sâmbătă, ministrul Energiei, Toma Petcu, a declarat că va solicita ANRE să nu recunoască în tarifele consumatorilor pagubele suferite de companiile energetice în aceste zile. Pagubele făcute de ninsoare și fiscal au ridicat și semne de întrebare asupra modernizării rețelei de distribuție a energiei electrice. ”Suntem într-un proces destul de amplu de modernizare a instalațiilor. Undeva la finalul anului viitor probabil că toate stațiile de alimentare vor fi supermoderne”, a spus Gabriel Popa, directorul Electrica Focșani, în cadrul unei conferințe de presă susținută pe 22 aprilie 2017. (M. B.)