Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Vânzarea Oltchim va întarzia cel puţin trei luni

Ziarul de Vrancea
28 mar 2017 1187 vizualizări
Strategia de vanzare a combinatului chimic a fost schimbată la cererea firmelor interesate să achiziţioneze societatea

  Termenul limită de depunere a ofertelor angajante pentru vânzarea activelor combinatului Oltchim, aflat în insolvenţă, a fost prelungit cu trei luni, până la 26 iunie, ca urmare a solicitărilor primite de la firmele interesate, arată un comunicat al combinatului vâlcean, publicat marţi. Investitorii care au depus oferte s-au aflat în faza de due-dilligence (audit aprofundat) la Oltchim, ei trebuind iniţial să depună oferte definitive până în 24 martie. ”Ca urmare a solicitărilor primite de la participanţii procesului de vânzare a pachetelor de active ale Oltchim SA, precum şi din cauza complexităţii proiectului, s-a decis extinderea termenului limită de depunere a ofertelor angajante, pentru data de 26 iunie 2017”, arată un comunicat transmis marţi de companie Bursei de Valori Bucureşti (BVB). Adunarea creditorilor combinatului chimic Oltchim a aprobat modificarea planului de reorganizare a activităţii societăţii, la cererea Comisiei Europene, acceptând să elimine SPV-ul şi să vândă direct activele, astfel încât să elimine riscul, pentru cumpărători, de a rambursa ajutoarele de stat considerate ilegale de către Executivul de la Bruxelles. News.ro a relatat, în 19 ianuarie, că firmele care vor cumpăra activele Oltchim ar putea contribui la rambursarea ajutorului de stat primit de către combinat, în cazul în care Comisia Europeană decide că ajutorul a fost acordat ilegal şi trebuie restituit, iar societatea Oltchim nu poate rambursa banii. Informaţiile erau conţinute într-un document pregătit de consultantul selectat pentru privatizarea Oltchim, AT Kearney Management Consulting SRL, şi de administratorul judiciar BDO Business Restructuring SPRL, intrat în posesia News.ro. "Cum o investigaţie a fost deschisă, există riscul ca o decizie de recuperare să fie adoptată, ceea ce prespupune ca ajutorul de stat să fie recuperat de la beneficiarul direct al ajutorului. Acesta va fi, în mod normal, compania care a primit ajutorul, adică Oltchim", se arată în document.  Reprezentanţii legali ai Oltchim au admis, pe 9 martie, că în cele din urmă creditorii au acceptat să elimine riscul pentru cumpărători. ”Modificarea planului priveşte exclusiv metoda de vânzare a Oltchim SA (toate celelalte prevederi ale planului rămânând în vigoare), în sensul în care se va face ofertarea şi vânzarea activelor pe pachete de active funcţionale şi nu prin metoda trasferului activelor şi activităţii actuale pe Oltchim SPV, întrucât metoda iniţial aprobată nu observă, în opinia Uniunii Europene, principiul discontinuităţii economice, fapt care atrage riscul recuperării presupusului ajutor de stat de la cumpărător”, se arată în document. Reprezentanţii Oltchim au menţionat, pe 9 martie, că ”procedura de vânzare inclusă în planul iniţial conţine elemente compatibile cu existenţa continuităţii economice, fapt care va determina extinderea recuperării ajutorului de stat de la potenţialii cumpărători”. În plus, în varianta iniţială de vânzare, era foarte probabil ca potenţialii investitori să se retragă, considerând că tranzacţia de achiziţie este mult prea riscantă, ”împrejurare care ar determina imposibilitatea implementării planului de reorganizare aprobat, cu riscul evident al deschiderii procedurii falimentului împotriva Oltchim SA”, mai spun administratorii judiciari în document.

87% dintre IMM-uri s-au confruntat cu piedici în demararea unei afaceri

Circa 87% din întreprinderile private mici şi mijlocii spun că s-au confruntat cu bariere şi piedici administrative la iniţierea, derularea sau consolidarea afacerii, arată un sondaj realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) în luna martie, la nivelul membrilor instituţiei. Printre barierele administrative care i-au afectat cel mai mult au fost mai ales procedurile îndelungate şi complicate de autorizare, costurile ridicate administrative şi numeroase taxe parafiscale. Respondenţii au fost în proporţie de circa 49% microîntreprinderi, 20% întreprinderi mici, 16% întreprinderi mijlocii şi restul ONG-uri. Întreprinderile s-au plâns totodată de lipsa soluţiilor eGovernment şi de perioada mică de validitate a licenţelor, cu reluarea procedurilor. De asemenea, circa 81% dintre respondenţi au considerat necesară înfiinţarea unui departament de debirocratizare în cadrul ministerului de resort şi în celelalte ministere, sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului, pentru identificarea şi simplificarea sarcinilor administrative cu care se confruntă mediul de afaceri, care să stabilească măsuri trimestriale de debirocratizare. Respondenţii au menţionat mai multe domenii în care sunt necesare măsuri urgente de debirocratizare şi simplificare a procedurilor, în principal în domeniul fiscal, al programelor cu finanţare UE/buget, autorizării funcţionării, achiziţiilor publice şi relaţiilor de muncă. Respondenţii au solicitat totodată adoptarea în regim de urgenţă a mai multor măsuri generale de debirocratizare şi simplificare a procedurilor. Între acestea se numără declaraţii unice informative pentru contribuabilii cu o cifra de afaceri mică, pentru reducerea sarcinilor lor administrative, dar şi generalizarea folosirii mijloacelor electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice. Firmele mai cer şi eliminarea a peste o sută de taxe parafiscale, precum şi publicarea de ghiduri, formulare, cereri tip, aplicaţii model pentru întreprinzători.

CEL.ro intră pe piaţa asigurărilor RCA

CEL.ro, magazinul online gestionat de compania Corsar Online, a anuţat marţi că, din luna martie, intră pe piaţa asigurărilor obligatorii auto RCA, magazinul online integrând o platformă de calcul şi emitere a asigurărilor RCA, care compară în timp real ofertele tuturor companiilor de asigurări. Şoferii pot astfel să compare şi să selecteze ofertele puse la dispoziţie de asigurători, iar achiziţia unei poliţe RCA se face printr-o comandă online. Asigurarea este trimisă în format electronic pe adresa de email a clientului şi ulterior este livrată gratuit, în termen de 24 de ore, prin firmele de curierat. ”În primele luni de la lansarea acestui serviciu, magazinul online şi-a propus să vândă 600 RCA-uri, urmând ca în urmatoarele şase luni să ajungă la 5.000 de poliţe încheiate”, arată un comunicat al CEL.ro. Oficialii CEL.ro se asteaptă totodată ca o mare parte din poliţele RCA să fie cumpărate de pe dispozitivele mobile. Directorul general al companiei, Tiberiu Pop, spune că ponderea traficului până în acest moment de pe dispozitivele mobile a crescut cu 4,5% faţă de ultimele luni ale anului precedent.


Ministrul Finanţelor habar nu are ce bani îI trebuie pentru programul de guvernare

Viorel Ştefan: E greu de spus acum dacă prognoza este în concordanţă cu programul de guvernare. Aflăm după luna martie

Ministrul de Finanţe, Viorel Ştefan, a afirmat, marţi, că abia după finalul lunii martie se va putea vedea dacă prognoza financiară este în concordanţă cu programul de guvernare, pentru că în primele două luni ale anului nu a existat buget, dar precizează că analizele de până în acest moment sunt bune. Execuţia bugetului general consolidat pe lunile ianuarie şi februarie an s-a încheiat cu un excedent de 397,1 milioane de lei, reprezentând 0,05% din PIB, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut, când execuţia bugetară a consemnat un excedent de 788,1 milioane de lei, cu o pondere de 0,10% din PIB, a anunţat recent Ministerul Finanţelor. "Se fac săptămânal aceste rapoarte de progres. Ne-am uitat la ultima analiză, pe rezultatele finale pe primele două luni ale anului. Vestea bună este că bugetul s-a închis pe excedent, ce-i drept nu spectaculos, dar foarte important, în ciuda prorocilor care anunţau dezastrul. Acum aşteptăm cu interes încheierea lunii martie, pentru că este o lună de referinţă, care ne va da o imagine clară despre trendul pe care ne-am aşezat în privinţa execuţiei", a spus ministrul. El a afirmat că în primele luni ale anului "cu siguranţă" au fost încasări mai mari la buget decât în aceeaşi perioadă din 2016, însă trebuie aşteptate datele finale. Întrebat dacă prognoza financiară este în acest moment în concordanţă cu programul de guvernare, Viorel Ştefan a afirmat că este "greu de răspuns la această întrebare". "În primele două luni ale anului nu am lucrat cu buget. Abia luna martie este prima lună când veniturile şi cheltuielile trebuie să fie în linie cu bugetul aprobat pe 2017", a spus el. Ministrul a fost întrebat şi despre declaraţiile sale privind posibilitatea tăierii cheltuielilor, care l-au deranjat pe liderul PSD, Liviu Dragnea, Viorel Ştefan precizând că a fost "extras din contextul declaraţiei sale o anumită nuanţă" de către presă. "A fost un raport pe care l-am făcut pe marginea raportului de ţară, în care am evaluat diverse scenarii şi am făcut acea afirmaţie, că dacă în ultimă instanţă nu se vor confirma scenariile, sigur că trebuie să fim pregătiţi să intervenim pe cheltuieli", a explicat el.

Uber se retrage din Danemarca

Uber Technologies îşi închide serviciul de transport din Danemarca înaintea unor schimbări legislative care ar face ca acesta să nu mai fie funcţional pentru clienţi, transmite Bloomberg. Compania din San Francisco a anunţat că va opri serviciul utilizat de 2.000 de şoferi privaţi din Danemarca începând din 18 aprilie, din cauza reglementărilor care ar impune licenţierea maşinilor care sunt folosite ca taxiuri, precum şi instalarea de senzori pentru scaune şi aparate de taxat, în loc ca un smartphone să calculeze costul curselor, aşa cum procedează Uber. Decizia Uber de a se retrage din Danemarca a fost luată în urma unei propuneri a guvernului acestei ţări de a înăspri reglementările în domeniul taximetriei şi a unei decizii a justiţiei, de la sfârşitul anului trecut, potrivit căreia compania oferă un serviciu ilegl de taximetrie. ”Din nefericire, din cauza viitoarelor schimbări ale legislaţiei, nu avem altă soluţie decât să închidem serviciul”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, adăugând că Uber îi va susţine pe şoferii care îşi pierd locurile de muncă. El a spus că Uber va continua să colaboreze cu guvernul, în speranţa că acesta îşi va actualiza propunerile de reglementări şi va permite din nou danezilor să se bucure de beneficiile unor tehnologii moderne, cum este Uber.

Swiss Re: Dezastrele au costat asigurătorii 54 de miliarde de dolari în 2016

Dezastrele au costat asigurătorii 54 de miliarde de dolari şi au provocat pagube de 175 de miliarde de dolari, în 2016, potrivit unui studiu revizuit publicat marţi de compania elveţiană de asigurări Swiss Re, transmite Reuters. ”Pierderile din 2016, atât economice cât şi asigurate, au fost cele mai ridicate din 2012 şi au inversat tendinţa descrescătoare din ultimii patru ani”, se arată în raportul Swiss Re, a doua mare companie de reasigurări din lume. Catastrofele naturale şi dezastrele provocate de om au dus anul trecut la moartea a 11.000 de oameni. Datele au arătat o creştere a estimărilor iniţiale publicate de grup la jumătatea lunii decembrie, care indicau pierderi financiare de peste 158 de miliarde de dolari şi pierderi asigurate de cel puţin 49 de miliarde de dolari.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.