Economic

ANAF invită autoritățile locale să se înscrie în sistemul PatrimVen - Primăriile pot avea acces direct la veniturile cetățenilor

Mihai Boicu
20 mar 2017 5509 vizualizări
Prin intermediul sistemului informatic securizat PatrimVen, primăriile pot afla informații cu privire la situația veniturilor contribuabililor

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) asigură accesul autorităților locale la datele disponibile cu privire la patrimoniul și veniturile cetățenilor, prin intermediul sistemului informatic securizat PatrimVen. ”Prin înrolarea unităţilor administrativ-teritoriale/ instituţiilor publice în aplicaţia informatică PatrimVen se asigură accesul electronic la informaţiile necesare desfăşurării activităţilor specifice, cum sunt informaţii referitoare la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/ anuale ale contribuabililor, adeverinţe de venit, certificate de atestare fiscală, extragerea datelor referitoare la situaţia fiscală a contribuabililor”, se arată într-un comunicat de presă al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice vrancea.  Prin intrarea în vigoare a prevederilor Ordinului Preşedintelui ANAF nr. 3592/ 2016 “solicitarea şi transmiterea de informaţii referitoare la conturile bancare se realizează exclusiv în format electronic, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen”. Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activităţilor instituţionale, îmbunătăţirea activităţilor de administrare şi vine în sprijinul cetăţenilor, care nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obţinerea documentelor fiscale necesare şi la unităţile administrativ-teritoriale/ instituţiile publice, după caz, pentru depunerea acestora. Protocolul de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen, precum şi Procedura privind aprobarea accesului la serviciile disponibile în cadrul sistemului sunt prevăzute în Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 2632/ 2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanţelor Publice puse la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice prin sistemul informatic propriu. Informaţii suplimentare se pot de la organul fiscal, de pe site-ul aplicaţiei, https://epatrim.anaf.ro, sau accesând adresa de internet  https://www.anaf.ro/asistpublic. (M. B.)

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.