Dacia este lăudată de „Le Figaro”
Automobilele low-cost, în frunte cu Dacia, au cele mai scăzute costuri de utilizare, potrivit unei cercetări publicate de revista L’Argus, relatează Le Figaro. În fiecare lună, automobiliştii consacră în medie 15% din bugetul lor vehiculului, arată un studiu drivePad.fr, realizat de l’IFOP în luna mai a anului trecut. Studiul efectuat de l’Argus include costurile de utilizare pe kilometru a 1.500 de modele comercializate în Franţa, iar Dacia s-a dovedit a fi cea mai rentabilă marcă. Pe primul loc între mărcile ieftine de automobile s-a plasat Dacia Sandero. Costul pe kilometru a a scăzut în 2017 de la 0,53 de euro/kilometru la 0,47 de euro pe kilometru. Modelele Suzuki Celerio şi sora sa mai mare Dacia Logan se află la rândul lor în frunte clasamentului, potrivit revistei. Unul dintre motive este şi nivelul scăzut al costurilor creditelor pentru achiziţionarea de vehicule. În plus, aceste vehicule consumă puţin, iar preţurile la pompă au rămas relativ scăzute în 2016. La polul opus se află automobilul BMW Série 5 Gran Turismo, cu cele mai scumpe costuri de utilizare. Pentru 15.000 de kilometri parcurşi, acest model costă 5,02 euro p/kilometru în primul an de utilizare. Acest fapt se explică prin costul ridicat de achiziţie la categoria sa şi consumul mare de carburant al motorului, combinate cu costul scăzut de revânzare. O altă concluzie a studiului este că vehiculele cu motorizare pe benzină revin în preferinţele cumpărătorilor, în detrimentul celor diesel. Vehiculele diesel au reprezentat 52,1% din totalul vânzărilor auto franceze din 2016, dar au scăzut cu 5,1%. Motivul este scandalul manipulării trstelor de poluare ale automobilelor diesel, dar şi perfecţionarea motoarelor pe benzină, care se apropie de performanţele celor diesel, se arată în studiu.