Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Dacia a produs un milion de maşini Duster

Ziarul de Vrancea
14 dec 2016 1042 vizualizări
Producătorul auto Dacia, deţinut de grupul francez Renault, a ajuns la un milion de maşini din modelul Duster produse, 6.300 de unităţi fiind livrate în primele 11 luni numai în România, potrivit unui comunicat publicat ieri.

Un client din România a devenit proprietarul modelului Duster cu numărul 1.000.000 produs la uzina de la Mioveni. Este vorba de un model Black Touch 4x4, echipat cu motorul pe benzină de 114 CP. SUV-ul Duster a devenit, încă de la lansarea sa din 2009, unul dintre cel mai bine vândute modele din clasa sa, inclusiv pe pieţele din vestul Europei. ”Reînnoit la sfârşitul anului 2013, Duster este produs în prezent în uzina de la Mioveni – judeţul Argeş – precum şi în mai multe uzine din afara României, în Rusia, India, Columbia şi Brazilia”, se arată în comunicat. În primele 11 luni ale anului 2016, aproape 6 300 de vehicule Duster au fost livrate clienţilor români, ceea ce plasează SUV-ul Dacia pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din România, după Dacia Logan. Din numărul total de autovehicule fabricate în România în primele zece luni, 88,4%, adică 266.590 unităţi, au fost produse de către Dacia, iar restul de 34.948 unităţi de către Ford. Modelul Dacia Duster a înregistrat cea mai mare producţie în primele zece luni, cu 158.069 unităţi, în creştere cu 11,9% faţă de primele zece luni din 2015, urmat de Dacia Sandero (42.903 unităţi, plus 11,4%), Ford B-MAX (34.948 unităţi, -16,8%), Dacia Logan MCV (33.508 unităţi, -3,7%), şi Dacia Logan (32.110 unităţi, -48,4%).

Investiţiile străine directe în România au urcat cu 9%

Companiile străine au făcut investiţii directe în România în valoare de 3,736 miliarde euro în primele zece luni din acest an, în creştere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi care reprezintă un nivel-record al ultimilor opt ani, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Naţională a României (BNR). În primele zece luni ale anului trecut, investiţiile străine au fost de 3,427 miliarde euro, potrivit calculelor News.ro, pe baza seriilor revizuite ale BNR. "Investiţiile directe ale nerezidenţilore în România au însumat 3.736 milioane euro, din care participaţiile la capital (inclusiv profitul reinvestit net estimat) au însumat 2.951 milioane euro, iar creditele intragrup au înregistrat valoarea netă de 785 milioane euro", a precizat banca centrală. Potrivit seriilor lunare revizuite publicate de BNR, investiţiile străine au fost de 3,143 miliarde euro după primele nouă luni din acest an. Astfel, în octombrie, valoarea investiţiilor străine directe a fost de circa 593 milioane euro, arată calculele News.ro. De obicei, cifrele sunt revizuite, uneori chiar semnificativ, în lunile următoare de către banca centrală.  Anul trecut, investiţiile străine directe în România au crescut la 3,46 miliarde de euro, arată datele revizuite publicate în septembrie de către BNR.  Nivelul din 2015 a fost unul record după 2009, când investiţiile străine directe în România au însumat 3,49 miliarde euro. Nivelul maxim istoric a fost înregistrat în 2008, când firmele străine au investit în România 9,5 miliarde euro. Investiţiile străine directe sunt considerate cele mai benefice investiţii realizate de companii străine într-o economie, deoarece sunt realizate pe termen lung şi au, de obicei, efecte pozitive asupra economiei ş salariilor.

O treime din firmele mici şi mijlocii din România nu au site pe Internet

Circa 69% dintre companiile mici şi mijlocii din România deţin un site pe Internet, în timp ce aproape o treime nu au nicio identitate online, reiese dintr-un studiu realizat de compania românească Smart Bill şi agenţia de marketing online Canopy. Studiul mai arată că 63% dintre companiile care nu au site consideră că nu este necesară o prezenţă online pe motiv că afacerea este la început, nu au avut până acum resurse interne necesare sau nu îi văd relevanţa pentru profilul firmei. De asemenea, pentru a se promova, afacerile prezente online apelează în special la reţele de socializare (social media), optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), e-mail marketing şi Pay Per Click (PPC). Studiul a fost realizat în luna decembrie, pe un eşantion de 1.000 de companii mici şi mijlocii din România. Conform studiului, 18% dintre companii au menţionat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,4% au afirmat că nu au ştiut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,2% au indicat lipsa fondurilor ca principala frână în crearea unei prezenţe online. Doar 10% dintre companiile care nu deţin un site web au precizat că intenţionează să construiască unul în perioada următoare sau că site-ul este deja în construcţie. Dintre companiile care deţin un site web, 66% aleg să îşi promoveze serviciile şi produsele prin intermediul reţelelor de socializare, în timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare pentru promovarea în mediul online. Aproximativ 38% dintre respondenţi au indicat e-mail marketing-ul ca principală modalitate de promovare, în timp ce campaniile Pay Per Click (PPC) au fost preferate de 33% din respondenţi, iar campaniile de marketing afiliat au fost utilizate de 13% din companiile participante la chestionar.

Romania bate Marea Britanie la reţeaua 4G

Comisia Naţională pentru Infrastructură (NIC) din Marea Britanie a publicat miercuri un raport care demostrează că britanicii au acces la o reţea 4G cu o acoperire mai proastă decât în ţări precum România, Peru, Panama şi Albania. Directorul NIC s-a plâns că starea proastă a reţelei de comunicaţii are un impact negativ asupra mediului de afaceri din Regatul Unit, transmite The Investment Observer. ”Marea Britanie este pe locul 54 în lume în ceea ce priveşte acoperirea 4G, iar utilizatorul comun poate să acceseze reţeaua 4G doar în jumătate de timp. Reţeaua noastră este mai proastă decât în România şi Albania, Panama şi Peru. Drumurile şi căile ferate se simt ca nişte deşerturi digitale, chiar şi în centrele oraşelor noastre pot exista zone în care este imposibil să te conectezi la internet”, a declarat Andrew Adonis. Directorul NIC a atras atenţia că reţeaua 5G este dezvoltată, dar aceasta nu va putea să fie accesată până în 2020. Adonis a atras atenţia că britanicii au probleme atunci când încearcă să acceseze reţeaua 4G în trenuri sau pe autostrăzi.

Nokia prezintă două telefoane pentru piaţa europeană

HMD Global, compania finlandeză care a preluat de la Microsoft drepturile asupra brandului Nokia, lansează telefoanele Nokia 150 şi Nokia 150 Dual SIM. HMD Global, compania finlandeză care a preluat de la Microsoft drepturile asupra brandului Nokia, lansează telefoanele Nokia 150 şi Nokia 150 Dual SIM. Cele două sunt telefoane simple, nu smartphone-uri cum ne-am obişnuit în ultimii doi ani. Ambele modele sunt dedicate celor care au nevioie de un terminal cu o autonomie mare, fără toate facilităţile unui smartphone. Nefiind smartphone-uri, lista facilităţilor celor două versiuni, care diferă între ele doar prin suportul dual SIM, este foarte scurtă: radio, player MP3, lanternă, cameră foto VGA şi bluetooth. Ecranul măsoară 2,4 inch şi are o rezoluţie de 240 x 320 pixeli. Cu un ecran mic şi doar funcţii de bază, automat atuul celor două telefoane devine autonomia. Conform producătorului, acestea pot oferi 22 de ore vorbit sau până la 31 de zile în standby.

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 20%

Piaţa automobilelor noi a recuperat în noiembrie o parte din terenul pierdut în faţa sectorului maşinilor uzate, cu un avans al înmatriculărilor de 20,2% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, până la 9.645 autoturisme noi, ritm dublu faţă de cel al înmatriculărilor de maşini la mâna a doua, potrivit datelor publicate de Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Înmatriculările de maşini second-hand au crescut în noiembrie cu 13% faţă de noiembrie 2015, până la 25.534 de unităţi. Totuşi, în primele 11 luni ale acestui an, înmatriculările de maşini second-hand au urcat cu 21,8%, ritm superior celui al înmatriculărilor de autoturisme noi, de 18,2%. În primele 11 luni au fost înmatriculate 276.347 de autoturisme second-hand şi doar 85.588 de autoturisme noi, arată statisticile oficiale. Dacia rămâne liderul absolut al pieţei maşinilor noi după primele 11 luni, cu 24.978 de unităţi înmatriculate, urmată de Skoda (7.915 unităţi), Volkswagen (7.447 unităţi) şi Renault (6.202 unităţi).



 























În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.