Economic

Asigurătorii cer o lege mai dură pentru reducerea accidentelor provocate de TIR-uri

Ziarul de Vrancea
28 sep 2016 679 vizualizări
Potrivit cifrelor oficiale, unul din şase camioane produce un accident pe an u anul trecut, Romania a înregistrat cel mai mare număr al deceselor în accidente rutiere, cu 95 de morţi la 1 milion de locuitori, faţă de o medie europeană de 51,5 decese la 1 milion de locuitori.

Companiile de asigurări cer autorităţilor să promoveze o lege a siguranţei în trafic, care să conducă la reducerea accidentelor produse de transportatori, considerand necesare şi cursuri de siguranţă în trafic la care şoferii de TIR-uri să participe constant, după ce au fost pregătiţi profesional corespunzător. Apelul firmelor de asigurări vine în urma creşterii accidentelor grave produse de transportatori. Numai în ultimele zile au avut loc cateva accidente grave în care au fost implicate camioane sau TIR-uri, soldate cu morţi şi răniţi. Astfel, două persoane au fost lovite marţi seară de un camion pe şoseaua de Centură a Capitalei, între Otopeni şi Mogoşoaia, una dintre victime fiind decedată, cealaltă rănită grav, inconştientă. Un alt bărbat a murit pe loc, luni, după ce autoturismul în care se afla a fost lovit de un TIR intrat pe contrasens. Două persoane au murit şi trei au fost rănite în urma unui acident produs pe DN 5, în judeţul Giurgiu, în care au fost implicate iniţial două autoturisme, iar unul dintre acestea a fost acroşat de un TIR încărcat cu borcane. “Nevoia de profesionalizare a şoferilor angajaţi de firmele de transport este crucială, pentru a opri fenomenul accidentelor grave produse de aceştia. Pe langă pregătirea corespunzătoare pe care şoferii ar trebui să o deţină şi cursurile de siguranţă în trafic la care ar trebui să participe constant, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din Romania consideră necesară promovarea unei legislaţii dedicate în acest sens”, arată UNSAR. Companiile de asigurări de aşteaptă ca firmele de transport din Romania să încurajeze şi să susţină demersul unei legi a siguranţei în trafic, care ar putea reprezenta soluţia pentru reducerea drastică a accidentelor grave produse de către şoferii profesionişti. Potrivit cifrelor oficiale, unul din şase camioane produce un accident pe an. Anul trecut, Romania a înregistrat cel mai mare număr al deceselor în accidente rutiere, cu 95 de morţi la 1 milion de locuitori, faţă de o medie europeană de 51,5 decese la 1 milion de locuitori. Totodată, ne clasăm pe primul loc la victime în randul pietonilor, cu peste o treime, în timp ce media europeană este de 22%. Circa 1.900 de romani au murit anul trecut în accidente rutiere, iar alte aproximativ 25.000 de persoane au fost rănite. “UNSAR face apel la autorităţi pentru a găsi rapid soluţii pentru responsabilizarea şi profesionalizarea şoferilor firmelor de transport şi pentru reducerea drastică a numărului accidentelor tragice produse de aceştia. Ne exprimăm din nou disponibilitatea totală la dialog şi la găsirea de soluţii viabile şi sustenabile, atat pentru scăderea daunalităţii, cat şi pentru o piaţă solidă şi stabilă a asigurărilor”, concluzionează reprezentanţii firmelor de asigurări din Romania.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.