MOZAIC STIRI ECONOMICE: Companiile de asigurări se plang că pierd bani la asigurările RCA
Această situaţie are loc în contextul majorării cu aproape 90% a daunei medii pe dosarele de vătămări corporale, care a dus la cea mai mare valoare de pană acum a daunei medii totale, potrivit UNSAR. ”Subliniem că ritmul de creştere al daunei medii în cel de-al doilea trimestru al anului 2016 faţă de primul trimestru al aceluiaşi an a fost de două ori şi jumătate mai mare decat ritmul de creştere al primei medii: prima medie RCA a crescut cu 6,2%, în timp ce dauna medie a crescut cu 15%”, se arată în comunicat. Însă UNSAR foloseşte doar o parte din datele semestriale publicate de către ASF privind piaţa RCA. Astfel, valoarea medie a daunei pentru pagube materiale, în cazul accidentelor acoperite de poliţele RCA, a fost în trimestrul al doilea din acest an de 7.898 lei, în creştere cu 15% faţă de trimestrul anterior - cand dauna medie a fost de 6.874 lei - şi cu 11% peste nivelul atins în al doilea trimestru din 2015, de 7.097 lei. Însă datele ASF mai arată că, în ultimul an, ritmul de creştere a preşţurilor RCA a depăşit semnificativ ritmul de creştere a daunelor. Comparativ cu trimestrul al doilea din 2015, cand valoarea medie a fost de 629 lei, preţul mediu al unei poliţe RCA a crescut cu 26% în perioada aprilie-iunie 2016, arată datele ASF., faţă de 11%, cat a fost rata de creştere a daunelor medii.
O firmă din Cluj susţine că va realiza gratuit magazinul online al ANAF
Firma Blugento din Cluj-Napoca, specializată în dezvoltare de soluţii de comerţ electronic, se arată gata să realizeze gratuit un magazin online pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în urma anunţului postat de Fisc de achiziţie a unui magazin online, a anunţat joi compania clujeană. ANAF a anunţat, la sfarşitul lunii trecute, că vrea să-şi deschidă magazin online pentru a putea să-şi valorifice mai repede bunurile confiscate sau sechestrate. Fiscul intenţionează să valorifice bunurile respective cat mai repede, pentru a evita devalorizarea produselor, inclusiv a automobilelor. Potrivit ANAF, există situaţii cand bunurile confiscate stau depozitate chiar şi caţiva ani, putand fi vandute abia după terminarea proceselor. Platforma Blugento este dezvoltată de două firme din Cluj-Napoca, Blugento şi agenţia MindMagnet, cu susţinerea firmei americane Magento. Iniţiativa vine şi în contextul în care guvernul a lansat, recent, programul GovITHub, care oferă burse de 2.000 euro specialiştilor din IT ce doresc să se implice în eficientizarea administraţiei publice, în primele două săptămani de la lansare. Printre antreprenorii care au participat la lansarea programului s-au numărat şi reprezentanţi ai Blugento. ”Compania a înaintat o propunere oficială cu oferta către ANAF, care cuprinde: designul grafic al platformei de e-commerce, infrastructura tehnică necesară vanzării unui număr nelimitat de produse, integrarea magazinului online în pagina anaf.ro, posibilitatea de auto-administrare a site-ului, optimizarea pentru motoarele de căutare”, se arată în comunicatul firmei clujene.
Asigurătorii plăteasc service-urile după bunul plac
Firmele de asigurări depăşesc termenul legal în peste 70% dintre plăţile de daune realizate în baza poliţelor obligatorii de răspundere civilă obligatorie (RCA), iar în 85% din plăţi, daunele sunt achitate doar parţial, susţine Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), care contestă datele publicate recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), referitor la plăţile RCA în ultimele şase luni din 2015. Potrivit reprezentanţii service-urilor auto, situaţia plpăţilor daunelor în baza poliţelor RCA s-a agravat în acest an."În anul 2016, situaţia plăţilor tuturor dosarelor de daună RCA este una mult mai gravă decat cea prezentată de către ASF pentru anul 2015. Astfel, peste 70% dintre plăţile efectuate în baza poliţelor RCA sunt realizate în afara termenului legal", se arată în comunicatul asociaţiei. Reprezentanţii service-urilor menţionează că, de peste trei ani, peste 85% dintre plăţile efectuate de către firmele de asigurări în baza poliţelor RCA reprezintă plăţi parţiale. "Asta înseamnă că asigurătorul achită cat consideră şi raportează către ASF că plata a fost efectuată. Păgubitul rămane astfel…păgubit!", arată comunicatul ASSAI.
Podul vechi de la Agigea va fi închis pentru trei luni
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat închiderea, timp de trei luni, a traficului pe podul de la Agigea, începand cu data de 12 septembrie, pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare, acestea urmand să fie finalizate integral în septembrie 2017, potrivit unui comunicat publicat joi. Podul de la Agigea este situat pe Drumul Naţional 39 (DN39), kilometrul 9, fiind principalul drum care face legătura între Constanţa şi Vama Veche, trecand prin Mangalia. Lucrările la acest pod au fost amanate mult timp, traficul fiind deseori restricţionat, ceea ce duce la formarea de cozi în timpul sezonului estival. Lucrările care se reiau din 12 septembrie vor include şi înlocuirea ultimelor hobane ale podului. ”Reluarea lucrărilor de punere în siguranţă a "Podului de la Agigea, pe DN 39, km 8A988" se va face începand cu data de 12 Septembrie 2016 prin înlocuirea ultimelor două hobane şi finalizarea lucrărilor de reabilitare”, se arată în comunicat.
Înmatriculările Dacia în Franţa au crescut cu 14,1%
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au crescut cu 14,1% în primele opt luni ale anului, la 76.558 unităţi, conferind mărcii o cotă de 5,7%, în timp ce piaţa a avansat cu 6,1%. În luna august, înregistrările de autoturisme Dacia au urcat cu 38,4%, la 6.399 unităţi, iar cota de piaţă a atins 6,5%, creşterea fiind cu mult peste ritmul de 6,7% consemnat la nivelul pieţei, potrivit datelor publicate joi de asociaţia constructorilor auto francezi CCFA. La nivelul pieţei franceze, înmatriculările au atins peste 1,33 milioane de autoturisme în primele opt luni şi 98.217 de unităţi în luna august. Prin evoluţiile sale din primele opt luni, Dacia se află în top 10 după vanzări în Franţa cu un singur model, Sandero, care s-a plasat pe locul 6, cu vanzări de 39.206 de autoturisme, care i-au conferit o cotă de piaţă de 2,9%, în creştere cu 0,1 puncte faţă de sfarşitul lunii iulie. Duster ocupă locul 13 (în urcare de pe 14 în primele şapte luni), cu 25.043 de maşini, reprezentand o cotă de piaţă în stagnare la 1,9%. În top 100 se mai aflau la sfarşitul lunii august Dacia Lodgy, pe 70, şi Dacia Dokker, pe 86.