Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Piaţa peştelui a urcat la 350 milioane de euro

Ziarul de Vrancea
26 iul 2016 736 vizualizări
Romanul nu este încă un mare amator al produselor de peşte şi suntem mult în spatele Spaniei, Franţei sau Italiei, liderii europeni", arată studiile de firmelor din domeniu

Piaţa romanească a peştelui şi a preparatelor din peşte a crescut cu 3% în ultimul an, pană la 350 de milioane de euro, potrivit unui studiu publicat ieri de Romfood Trading, proprietarul brandului Alfredo Seafood, cea mai mare pondere avand-o produsele congelate şi refrigerate, segment dominat de importuri. „Romanul nu este încă un mare amator al produselor de peşte şi suntem mult în spatele Spaniei, Franţei sau Italiei, liderii europeni, dar creşterea constantă a consumului, din ultimii trei ani, reprezintă un semn bun. Ne dorim să creştem consumul de peşte la două mese pe săptămană în fiecare familie din Romania”, a declarat directorul general al  Romfood Trading, Cristian Dărmănescu. ”Peştele este în continuare în urma consumului de carne de pui şi porc, ca şi volum, dar ca valoare piaţa peştelui este aproape”, mai spune Cristian Dărmănescu, cu completatea că la creşterea pieţei contribuie, din punctul de vedere al cererii, şi ”consolidarea la nivel local al unui mega-trend global referitor la cultivarea unui stil de viaţă sănătos şi al unei alimentaţii echilibrate. Din ce în ce mai mulţi consumatori consideră peştele în general, şi peştele sălbatic în special, ca fiind esenţial pentru o dietă echilibrată”. Şi dezvoltarea comerţului modern a contribuit la creşterea pieţei, prin deschiderea de hipermarketuri şi supermarketuri, dar şi prin importanţa dată produselor de pescărie şi crearea de raioane de prezentare speciale, adaugă directorul Romfood Trading. Creşterea gamei de produse de pescărie comercializată în Romania, care a ajuns la o varietate similară cu pieţele mature, este şi ea o cauză de creştere a pieţei: de la şprot care este comercializat la raft cu 7 - 8 lei/kg, pană la tonul roşu proaspăt care ajunge la 120 - 130 lei/kg la raft. Potrivit estimărilor Romfood Trading, volumele cele mai mari în vanzările de peşte la nivelul pieţei le înregistrează macroul. Din punct de vedere valoric însă, campion este somonul. ”Principalele segmente de piaţă sunt peştele congelat şi peştele proaspăt. Ultimii ani au adus o creştere a segmentului fructelor de mare, dar acesta este încă în faza de iniţiere. Sursa principală de aprovizionare în piaţă este importul, producţia autohtonă fiind în continuare la un nivel relativ redus”, precizează Cristian Dărmănescu. Printre competitorii Alfredo Foods se numără Ocean Fish, Pescado Grup, Negro 2000, Macromex, Rompescaria, Kaviar House sau Sea Bell.

Excursiile opţionale pe litoral costă pană la 490 lei de persoană

Circa 40.000 de turişti străini şi alţi 20.000 de romani cumpără pe sezon excursii opţionale pe litoralul romanesc, care costă între 50 şi 490 de lei de persoană, potrivit datelor Paradis – Vacanţe de vis, unul din cei mai mari touroperatori pentru litoralul romanesc, care mai arată că turiştii străini aleg excursiile opţionale în Delta Dunării şi în Bucureşti, iar cei romani sunt interesaţi de excursia de o zi la Balcik (Bulgaria), la Palatul Reginei Maria şi de croaziere în Delta Dunării. Peste 2 milioane de turişti romani aleg anual litoralul romanesc şi alţi circa 50.000 de turişti străini. Turistul poate beneficia de un tur pietonal al Constanţei pentru de 50 lei, iar o vizită a Cetăţii Histria, prima colonie greacă de pe ţărmul de vest al Mării Negre, costă 80 de lei. O plimbare cu caii celebrei herghelii din Mangalia este circa 100 lei, în timp ce un pranz pescăresc tradiţional sau o seară romanească, grecească, turcească sau arăbească autentică costă 100 - 135 lei. O vizită pe litoralul bulgăresc al Mării Negre la Castelul Reginei Maria de la Balcik şi Grădina Botanică poate fi achiziţionată cu circa 130 de lei. Un tur UNESCO în Delta Dunării, rezervaţie a Biosferei, este 170 de lei, iar o plimbare pe mare cu nava de croazieră costă 170 de lei. Turiştii dornici de adrenalină maximă pot cumpăra un program Jeep Safari în Delta Dunării cu 490 de lei per adult şi 150 de lei pentru copii.„Turiştii străini preferă excursiile opţionale în Delta Dunării şi Bucharest Royal City Tour, iar cei romani sunt interesaţi de excursia de o zi la Balcik, la Palatul Reginei Maria şi de croaziere în Delta Dunării. În mod detaşat, caştigătoarea excursiilor opţionale de pe litoralul romanesc este Delta Dunării, aflată la o distanţă relativ mică (118 km) de staţiunile din nordul Mării Negre”, arată datele touroperatorului Paradis - Vacanţe de Vis.

Preţul mediul pentru un apartament în Bucureşti este de 1.000 euro/mp

Preţul mediu pentru o locuinţă din Capitală se situează în jurul valorii de 1.000 euro pe metru pătrat, dar poate ajunge chiar şi la 2.500 euro pe metru pătrat, iar creditele bancare reprezintă 75% din totalul tranzacţiilor, potrivit datelor francizei de agenţii imobiliare Re/Max Romania.  Astfel, în zona Aviatorilor, cea mai scumpă din Bucureşti, preţurile medii pe metru pătrat ajung chiar şi la 2.500 euro, aceasta fiind urmată de zona de Nord unde costurile se situează la 2.200 euro/mp. În Floreasca însă, în funcţie de vechimea imobilului, preţurile pot varia între 900 şi 1.700 euro/mp, în timp ce pentru o locuinţă în cartiere precum Titan sau Berceni, se achită între 700 şi 850 euro/mp. „Preţurile variază mult de la o zonă la alta, în funcţie de facilităţi precum accesul la mijloacele de transport, apropierea faţă de parcuri sau alte centre de interes. De asemenea, anul construcţiei imobilului, dar şi finisajele apartamentului, contează în valoarea finală a locuinţei”, explică proprietarul francizei Re/Max Properties,  Mădălina Vasile. Referitor la modalitatea de achiziţie a acestora, reprezentata companiei afirmă faptul că modul accelerat în care se construiesc complexe imobiliare în zonele periferice ale Capitalei a modificat în mare măsură ponderea tipurilor de achiziţii. Astfel, în cazul noilor proiecte, tranzacţiile prin credit bancar reprezintă 90% din total. Luand în considerare şi piaţa centrală, ultracentrală şi zona de Nord a Bucureştiului, creşte numărul tranzacţiilor în numerar, dar media întregii pieţe înclină tot în favoarea creditelor bancare, acestea reprezentand 75% din totalul tranzacţiilor. În ceea ce priveşte cele mai bine vandute tipuri de apartamente, reprezentanta Re/Max menţionează că locuinţele cu două şi trei camere se menţin în topul solicitărilor bucureştenilor. Potrivit acesteia, motivul este de ordin financiar, întrucat pe segmentul apartamentelor de două camere, preţurile sunt mai accesibile, iar costurile ulterioare pentru întreţinere sunt la fel de uşor de suportat. „În plus, o astfel de locuinţă reprezintă un start bun atat pentru o familie aflată la început de drum, cat şi pentru un tanăr care îşi doreşte prima sa casă, ori pentru un cuplu la varsta a treia care se află într-un proces de tranziţie şi de reducere a spaţiului locuibil. Pe de altă parte, la categoria apartamentelor de trei camere se înscriu, de regulă, familile care au deja cel puţin un copil”, a completat Mădălina Vasile.

Berea SABMiller face 79 miliarde de lire sterline

AB InBev şi-a îmbunătăţit oferta de preluare a SABMiller de la circa 70 de miliarde de lire sterline, în noiembrie, la 79 miliarde de lire (104 miliarde de dolari), după ce deprecierea lirei, ca urmare a votului de ieşire din UE a Marii Britanii, şi creşterea acţiunilor grupului belgian au redus atractivitatea termenilor iniţiali ai acordului pentru acţionarii companiei britanice, transmite Reuters. Astfel, AB InBev oferă 45 de lire pentru fiecare acţiune SABMiller, peste nivelul de 44 de lire oferit în noiembrie anul trecut. Oferta evaluează SABMiller la circa 79 de miliarde de lire sterline (104 miliarde dolari). În noiembrie, oferta valora aproximativ 70 de miliarde de lire, respectiv 106 miliarde de dolari la cursul de schimb de atunci. AB InBev a îmbunătăţit şi termenii structurii acţiuni-numerar ai acordului, la solicitarea celor mai mari doi acţionari ai SABMiller, majorand componenta în numerar la 4,66 lire, de la 3,78 de lire în noiembrie. AB InBev a precizat că aceştia sunt termenii finali. Schimbările au intervenit după ce mai mulţi acţionari activişti au cumpărat participaţii la SABMiller.

Axxess Capital a intrat în acţionariatul elefant.ro

Fondul de investiţii Axxess Capital, condus de romanul Horia Manda, a devenit acţionar minoritar al retailerului online elefant.ro, în urma unei noi runde de investiţii de 5,5 milioane de euro, la care a contribuit însă şi fondul de investiţii Catalyst Romania, care a intrat în companie în 2014. Finalizarea tranzacţiei este condiţionată de obţinerea acordului Consiliului Concurenţei. Investiţia are ca obiectiv accelerarea ritmului anual de creştere de peste 50% pe care Elefant îl are în prezent. În decursul celor şase ani de activitate, Elefant a atras mai multe runde de investiţii, în acţionariatul sau intrand, alături de Fribourg Capital, acţionar fondator majoritar, şi fondurile Catalyst Romania, consiliat de 3TS Capital Partners şi acum Emerging Europe Accession Fund (EEAF), consiliat de Axxess Capital. Catalyst Romania este primul fond de private equity dedicat Romaniei, finanţat în principal prin iniţiativa JEREMIE, ca parte a Programului Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice" 2007-2013, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Efectul ciudat al deprecierii rublei

Prăbuşirea preţurilor petrolului a dat o lovitură suficientă rublei pentru face profitabilă pentru Rusia reexportarea unor maşini de lux în Germania, China şi Statele Unite, numai în cazul Land Rover avand loc o creştere de cinci ori a vanzărilor, relatează Bloomberg. Vehiculele care nu sunt fabricate în Rusia au devenit atat de ieftine în ruble încat revanzarea acestora, uneori chiar în ţara unde au fost fabricate, a devenit o sursă de profit pentru ruşi. În timp ce companii precum Volkswagen şi Hyundai Motor, care au linii de asamblare în Rusia, şi-au mărit exporturile în primele patru luni ale anului, vanzările de vehicule ale Rusiei în străinătate au inclus şi modele Mercedes-Benz  (Daimler) şi Lexus (Toyota), care nu sunt fabricate în această ţară, potrivit firmei de cercetare a pieţei Avtostat. Principalele destinaţii ale exporturilor auto ale Rusiei în perioada ianuarie-mai au fost Germania, China şi SUA, potrivit datelor din vamă. ”Datorită deprecierii rublei, preţurile maşinilor vandute în Rusia au devenit mai ieftine decat pe pieţele externe. Diferenţa de preţuri între Rusia şi străinătate a făcut ca reexportarea maşinilor din Rusia să devină foarte profitabilă”, a declarat Andrei Tomişev, director în domeniul auto la Ernst&Young în Moscova.




























       






În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.