Parapetul separator de sensuri nu este o soluţie pentru reducerea numărului de accidente pe E 85
Autorităţile locale şi regionale în domeniul transporturilor şi siguranţei rutiere consideră că s-ar putea salva mai multe vieţi pe drumul european 85, care traversează şi Vrancea pe aproape 80 de kilometri, dacă şoferii nu ar mai călca pedala de acceleraţie şi ar da dovadă de mai multă prudenţă la volan. Într-un răspuns trimis deputatului PNL de Adjud, Florin Secară, de ministrul Transporturilor Dan Costescu, oficialul guvernamental spune că pe porţiunea de drum aflată în grija Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi s-a luat măsura de restricţionare a vitezei, în afara localităţilor, pe sectoare lungi de aliniament la 80 km/h (km 185-192) şi de semnalizare a punctelor predispuse la accidente, cu indicatoare rutiere. Costescu îi răspunde lui Secară că amplasarea parapetului separator de sensuri nu este o soluţie pentru E 85, o şosea care are câte o bandă jumătate pe fiecare sens de mers. Parapetul nu ar asigura, spune ministrul, capacitatea de circulaţie.
“Dinţi de dragon” pentru pietoni în mai multă siguranţă
De altfel, Direcţia de Drumuri Iaşi şi Inspectoratul de Poliţie Vrancea au analizat cauzele producerii accidentelor pe E 85 în Vrancea, iar cauzele principale sunt nerespectarea regimului legal de viteză, cu precădere în localitate, neacordarea de prioritate şi depăşirea neregulamentară. Între măsurile luate de autorităţi pentru a evita producerea accidentelor, Direcţia de Drumuri Iaşi susţine că a suplimentat semnalizarea verticală şi orizontală în zonele vulnerabile, cu punct negru, indicatoare de restricţionare a vitezei şi a suplimentat efectuarea de benzi rezonatoare de calmare a traficului în apropierea intersecţiilor cu risc accidentologic ridicat. De asemenea, s-au amenajat treceri de pietoni cu “marcaj în dinţi de dragon”. Cei de la Drumuri Iaşi spun că în acest an vor continua să amplaseze indicatoare rutiere în încercarea de a-i determina pe şoferi să conducă prudent. (Iulia CREŢU)