Înmatriculările de autoturisme Dacia s-au prăbuşit în Franţa
La finalul primelor 11 luni, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,02%, în scădere de la 5,78% în aceeaşi perioadă a anului 2014, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA. În luna noiembrie, înmatriculările Dacia au scăzut cu 33%, la 5.008 de autoturisme, evoluţie care a conferit mărcii o cotă de piaţă de 3,33%, faţă de 5,54% în urmă cu un an. Piaţa auto franceză a consemnat în luna noiembrie o creştere de 11,3%, la 150.339 de autoturisme înmatriculate.
În primele 11 luni ale anului, cele mai importante scăderi, în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 8,6%, şi Alfa Romeo cu 18,1%.
Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 3% în primele 11 luni, la 427.308 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,65%, faţă de 25,41% în urmă cu un an. Între marii producători auto, grupul PSA Peugeot Citroen a înregistrat un avans de 3,9% al înmatriculărilor în primele 11 luni ale anului, grupul Volkswagen de 5,3%, Fiat 13,2%, Mercedes 16,7%, Toyota 7,8%, iar Nissan 9,6%.
Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.