Economic

Cum şi-au mai păcălit comercianţii clienţii de Black Friday

Ziarul de Vrancea
24 nov 2015 1131 vizualizări
Principalele plangeri depuse la Protecţia Consumatorului cu ocazia Black Friday au fost promoţii la produse epuizate sau refuzul plăţii în rate

Reducerile de Black Friday au ajuns şi în acest an subiect de reclamaţii la ANPC, cumpărătorii, în special cei care au ales să profite de promoţii online, plangandu-se că produsele erau epuizate pană ajungeau să finalizeze o comandă, că reducerile erau înşelătoare sau că nu puteau plăti în rate. Comisariatul Bucureşti al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care primeşte majoritatea reclamaţiilor de Black Friday, a înregistrat pană luni, la ora 15.00, 36 de petiţii, majoritatea vizand cumpărături online. Promoţiile de Black Friday continuă însă toată săptămana, iar comenzile online făcute deja urmează să fie livrate. Reprezentanţii ANPC au precizat că reclamaţiile se depun la comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor unde îşi are sediul firma de la care a fost cumpărat produsul, iar majoritatea firmelor de distribuţie de electronice şi electrocasnice, produsele la care se fac în mod tradiţional reducerile de Black Friday, au sediul în Capitală. Totodată, reprezentanţii autorităţii au arătat că mai mult cei care cumpără online fac în general reclamaţii, în cazul lor apărand mai degrabă neconformităţi între comandă şi ceea ce primesc, dar şi pentru că aceşti cumpărători sunt mai atenţi la oferte, urmăresc mai temeinic preţurile înainte şi după operarea reducerilor, astfel că sesizează mai uşor neconcordanţele. Astfel, principalele aspecte reclamate la ANPC de Black Friday ţin de modul de cumpărare online.  Un consumator a reclamat că, după o oră şi jumătate de navigat pe site şi adăugat produse în coş, în momentul finalizării comenzii produsele selectate nu mai erau în stoc, iar un altul că deşi produsul selectat apărea ca fiind disponibil în stoc, în momentul în care a fost introdus în coş, acesta a apărut ca epuizat. Alţii au arătat că site-urile distribuitorilor au promovat reclamă mincinoasă. Astfel, un produs care apărea tot timpul în stoc, iar consumatorul a urmărit siteul frecvent, la starul vanzărilor de Black Friday apărea direct epuizat. Alte produse, semnalate ca fiind la ofertă, nu aveau preţul vechi tăiat şi un preţ nou, ci un singur preţ, au mai reclamat consumatorii.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.