Economic

Două treimi dintre romani spun că supermarketurile îi ajută să economisească

Ziarul de Vrancea
7 oct 2015 830 vizualizări
"preţul continuă să fie elementul primordial în alegerea locului pentru cumpărături (75,2%), în timp ce pentru un procent semnificativ, de 65,1% dintre romani, criteriul principal este calitatea produselor”, arată un studiu INSCOP

Două treimi dintre romani consideră că supermarketurile îi ajută să economisească, în contextul în care preţul este principalul element în alegerea locului pentru cumpărături în cazul a trei sferturi dintre participanţii la un studiu realizat de INSCOP la cererea asociaţiei marilor retaileri. Magazinele mari reprezintă locul preferat de cumpărături pentru 83,6% dintre cei intervievaţi, în timp ce 65,2% dintre romani se aprovizionează şi de la magazinele de cartier, iar 45,2% şi din pieţele agro-alimentare. Astfel, magazinele mari, de tip hipermarket, cash&carry, supermarket şi magazine discount, sunt apreciate de 89% dintre participanţii la studiu, 56,6% avand o părere bună, iar 32,4% o opinie foarte bună. "Preţul continuă să fie elementul primordial în alegerea locului pentru cumpărături (75,2%), în timp ce pentru un procent semnificativ, de 65,1% dintre romani, criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanţa faţă de locuinţă", se arată în studiul realizat la comanda Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR), în perioada 27 august - 7 septembrie 2015. Aproape trei sferturi dintre romani (72,6%) văd în supermarketuri un catalizator pentru economie şi consideră că acestea stimulează dezvoltarea oraşelor (74,4%). De asemenea, 82,6% consideră că supermaketurile creează locuri de muncă pe plan local, în timp ce 10,7% cred că, dimpotrivă, le distrug, iar 6,7% nu au ştiut ce să răspundă. În acelaşi timp, 54,65% dintre intervievaţi apreciază că supermarketurile oferă salarii mai mari angajaţilor decat micile magazine, în timp ce 18,4% nu sunt de acord cu această afirmaţie, iar 27% se abţin. Cei mai mulţi respondenţi (64,9%) consideră că supermakerturile îi ajută să economisească, în timp ce 22,8% dintre ei cred că îi sărăcesc, iar 12,3% nu au o opinie. Peste 70% dintre romani (71,5%) sunt de părere că supermarketurile comercializează produse mai ieftine decat magazinele mici sau decat pieţele iar 84,1% spun că în supermarketuri se găsesc mai multe produse la preţuri reduse decat în alte magazine. Două treimi dintre respondenţi consideră că produsele alimentare romaneşti sunt mai bune calitativ decat cele străine, iar 27% sunt de părere că acestea sunt comparabile calitativ, în timp ce doar 4,6% spun că cele romaneşti sunt mai proaste. Un procent de 39,7% dintre romani spun că produsele alimentare romaneşti sunt la fel de scumpe ca cele străine, iar 28,8% consideră că produsele autohtone sunt chiar mai scumpe. În privinţa impactului marilor magazine asupra producătorilor locali, opiniile populaţiei sunt împărţite. Astfel, potrivit sondajului 44,3% dintre respondenţi sunt de părere că supermarketurile ajută producătorii locali, în timp ce 41,5% cred că nu îi ajută iar 14,3% nu au încă o părere. Studiul a arătat şi că romanii au păreri diferite despre ceea ce înseamnă "produs romanesc". Astfel, 36% spun că produs romanesc este cel făcut după o reţetă romanească, 26,6% spun că în această categorie intră orice produs care se fabrică în Romania, indiferent de originea ingredientelor, de nume şi de brand, în timp ce 21,6% consideră că produsul romanesc este cel tradiţional iar pentru 12,9%, produsul romanesc este cel care are un nume romanesc. Potrivit studiului, 45,6% dintre respondenţi spun că reducerea TVA la alimente s-a reflectat în scăderea preţurilor în supermarketuri, în timp ce doar 26,1% sunt de părere că micile magazine au redus preţurile din acelaşi motiv.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.