Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Kaufland a împrumutat 80 milioane euro pentru Bulgaria

Ziarul de Vrancea
1 sep 2015 955 vizualizări
Kaufland, cel mai mare retailer din Bulgaria, a obţinut o linie de credit în valoare de 80 de milioane de euro de la Banca Mondială, pentru înfiinţarea a pană la 10 noi magazine pe această piaţă, relatează Novinite.

Lanţul german de hipermarketuri operează în prezent 55 de magazine în Bulgaria. Dimitar Spasov, director la divizia din Bulgaria a Kaufland, a declarat publicaţiei bulgare de afaceri Capital că retailerul vrea să deschidă 4 pană la 10 magazine în Bulgaria, în următorii 2-3 ani, cu finanţare de la International Finance Corporation (IFC), divizie a Băncii Mondiale, iar numărul de unităţi va depinde de preţurile terenurilor. Împreună cu Lidl, Kaufland a înregistrat în ultimii caţiva ani creşteri de peste 10% a cotei de piaţă din Bulgaria. Publicaţia britanică The Guardian a relatat la începutul lunii iulie că supermarketurile cu discount Lidl şi Kaufland, deţinute de Schwarz Group, controlat de una dintre cele mai bogate familii din Germania, au beneficiat în zece ani de fonduri de aproape 900 milioane de dolari de IFC şi BERD, pentru extinderea în Europa Centrală şi de Est.

Retailerul de bricolaj Ambient şi-a cerut insolvenţa

Compania de bricolaj şi distribuţie de materiale de construcţii Ambient a depus la Tribunalul Sibiu o cerere de intrare în insolvenţă cu opţiunea de reorganizare. "Modul în care a evoluat în ultimii ani sectorul construcţiilor şi al comerţului cu materiale de construcţii a arătat că piaţă autohtonă rămane în continuare una dificilă, o piaţă în care doar firmele care în ultimii ani au adoptat măsuri de consolidare şi eficientizare a afacerii au reuşit să treacă peste dificultăţile acestei perioade", se arată într-un comunicat transmis de companie. Ambient notează că în procesul de restructurare financiară şi reconturare a business-ului din ultimii patru ani, derulat sub coordonarea firmelor specializate de consultanţă, nu a reuşit atragerea fondurilor necesare finanţării capitalului de lucru. "În acest context s-a reconsiderat posibilitatea continuării activităţii pe actuala structură a canalelor de vanzare ale companiei, respectiv canalul de retail în magazine proprii şi închiriate şi canalul clienţi profesionali reprezentat de dezvoltatori, constructori, dar şi recomercianti", notează Ambient. Procedura reorganizării judiciare s-a demarat la cererea companiei, pentru protejarea patrimoniului societăţii prin implementarea unui cadru unitar şi eficient de derulare a activităţii şi avand scopul în continuitatea afacerii prin menţinerea întregului portofoliu de clienţi. Cifra de afaceri a Ambient a scăzut cu 20,7% anul trecut, de la 627,5 milioane lei în 2013 la 497,7 milioane lei, iar compania a trecut pe pierdere, cu un rezultat negativ de 32,3 milioane lei, comparativ cu un profit de 37,4 milioane lei în anul anterior, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Ambient a avut anul trecut un număr mediu de 1.276 angajaţi. Compania concurează pe piaţa locală pe piaţa romanească cu retaileri precum Kingfisher, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, Praktiker şi Leroy Merlin. Ambient operează o reţea de 12 unităţi, concentrată în zona Transilvaniei. Singura prezenţă în afara Transilvaniei este un depozit la Ramnicu Valcea.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franţa au scăzut cu 7,3%

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 7,3% în primele opt luni ale acestui an, la 67.098 de unităţi, înregistrand cel mai puternic declin în randul mărcilor cu un volum mare al vanzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 5,9%, la 1.256.670 de unităţi. La finalul primelor opt luni, cota de piaţă a mărcii romaneşti se situa la 5,34%, în scădere de la 6,1%% în aceeaşi perioadă a anului 2014, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA. În luna august, înmatriculările Dacia au scăzut puternic, cu 16,3%, la 4.623 de autoturisme, evoluţie care a conferit mărcii o cotă de piaţă de 5,02%, faţă de 6,6% în urmă cu un an. Piaţa auto franceză a consemnat în luna august o creştere de 10%, la 92.052 de autoturisme înmatriculate. În primele opt luni ale anului, cele mai importante scăderi au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 12,2%, şi Alfa Romeo cu 19,7%. Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 2,2% în primele opt luni, la 312.899 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,9%, faţă de 25,8% în urmă cu un an. În luna august au fost înmatriculate 20.324 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 3,5% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014.Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescand anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.

Creşterea economiei mondiale va fi sub aşteptări

Creşterea economiei mondiale va fi probabil sub aşteptările iniţiale ale FMI în 2015, din cauza redresării lente a statelor dezvoltate şi a încetinirii care are loc în ţările emergente, a avertizat marţi directorul general al instituţiei, Christine Lagarde, transmite Reuters. Lagarde a mai spus că state emergente cum este Indonezia trebuie să fie vigilente la impactul problemelor economice din China, înăsprirea condiţiilor pe piaţa financiară globală şi perspectiva majorării dobanzilor în Statele Unite. "Pe ansamblu, anticipăm că creştere globală va rămane moderată, posibil mai slabă decat anticipam în iulie", afirmă Lagarde într-un discurs, la începutul unei vizite de două zile în Indonezia. În luna iulie, FMI anticipa că economia mondială va înregistra în acest an o creştere de 3,3%, uşor sub ritmul de 3,4% consemnat în 2014. Lagarde a spus că economia chineză încetineşte, dar nu brusc sau în mod neaşteptat, în condiţiile în care se adaptează la un nou model de dezvoltare. "Tranziţia la o economie bazată mai mult pe piaţă şi eliminarea riscurilor acumulate în ultimii ani sunt complexe şi pot fi uneori oarecum accidentate", a explicat Lagarde.

Industria germană duduie

Activităţile din industria germană au atins în august cel mai ridicat nivel din ultimele 16 luni, în timp ce datele din China şi state europene precum Marea Britanie şi Franţa sunt sub aşteptările analiştilor, potrivit datelor Markit care au dus la scăderea puternică a burselor la nivel global. La nivelul zonei euro, indicele privind intenţiile de achiziţii ale managerilor calculat de Markit Economics a scăzut în august la 52,3 puncte, sub estimarea iniţială de 52,4 puncte, dar nivelul de peste 50 de puncte indică în continuare creştere. Un factor pozitiv este creşterea comenzilor noi la cel mai ridicat nivel din peste un an, în timp ce şi exporturile au avut o evoluţie pozitivă, relatează MarketWatch. În Germania, indiceleMarkit a urcat la 53,3 puncte.  Indicele referitor la activităţile din industria franceză a scăzut la 48,3 puncte, de la 49,6 puncte în iulie, declinul depăşind estimările iniţiale publicate de Markit pe 21 august. În Marea Britanie, indicele a coborat la 51,5 puncte şi a ratat estimările analiştilor. Evoluţii negative ale industriei au mai fost înregistrate în state precum China, Polonia şi Turcia.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.