Companiile germane evaluează costurile ieşiri a Marii Britanii din UE
Premierul David Cameron merge vineri la Berlin, la sfarşitul unui turneu european care a inclus patru ţări, urmand ca la întalnirea cu cancelarul Angela Merkel să solicite aceleaşi schimbări în relaţiile Marii Britanii cu UE pe care le-a cerut deja în întalnirile cu omologii din Olanda, Franţa şi Polonia, relatează Automotive News. Preşedintele francez Francois Hollande i-a spus joi lui Cameron că vrea ca Marea Britanie să rămană în UE, dar acesta a replicat că actualul status quo din Europa nu este "suficient de bun". Programul guvernamental prezentat miercuri de Cameron dă prioritate legislaţiei care să permită organizarea referendumului referitor la apartenenţa ţării la UE pană la sfarşitul lui 2017. Cameron va prezenta propunerile detaliate de reformă la un summit UE din 25-26 iunie. Unele state UE au arătat în mod clar că nu sunt interesate de renegocierea tratatelor europene pentru a face pe placul Marii Britanii care vrea, printre altele, restricţionarea şi întarzierea accesului migranţilor la sistemul de asigurări sociale. Marea Britanie este cel mai important partener comercial al Germaniei în Europa, cu care a înregistrat un excedent de 42 de miliarde de euro în 2014, al doilea ca mărime după cel cu Statele Unite, potrivit datelor Oficiului Federal de Statistică. Aproximativ o cincime din automobilele produse în Germania, în valoare de aproape 18 miliarde de euro, au ajuns anul trecut la şoferii britanici. Potrivit datelor asociaţiei producătorilor auto VDA, Marea Britanie este, din 2001, cea mai mare piaţă de export pentru industria auto germană, în funcţie de volum. "Exemplul industriei auto germane arată cat de imprevizibile şi riscante sunt consecinţele unui Brexit pentru economiile celor două ţări", a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvant pe probleme economice al coaliţiei creştin-democrate şi creştin-sociale a lui Merkel în Parlamentul.