VIDEO!!!S-a inaugurat podul de cale ferată de la Putna Seacă
Ieri a avut loc recepţia la terminarea lucrărilor care fac obiectul contractului “Reconstrucţia infrastructurii feroviare afectate de inundaţii în iulie şi august 2005 pe sectorul Focşani-Putna Seacă, Lot 1”. Lucrările de reconstrucţie au durat doar doi ani. Cei care călătoresc cu trenul ar trebui să resimtă în doar cateva luni beneficiile acestei investiţii pentru că în zona podului toate trenurile mergeau extrem de încet, iritand pasagerii. “Lucrările de bază constau în podul de la km 209 A140 şi un pod de la km 208 A 804, apărările la protecţia de mal şi demolarea podului vechi. Lucrarea a fost începută în 2010 şi este cu 4 deschideri. Partea de suprastructură a podului este metalică cu deschiderea tronsonului de 45 de metri. Circa două luni de zile se va mai circula cu limită de viteză pe acest tronson, pană la stabilizarea terasamentului”, a declarat Sorin Drăghici, reprezentant al firmei de construcţii CONCEFA, care a realizat laborioasa lucrare. Acesta a dat asigurări că podul este proiectat să reziste eventualelor inundaţii, precizand că pe această cale ferată se va putea circula cu maximum 160 de km. Reprezentanţii firmelor şi autorităţilor implicate în proiect spun că este cel mai mare proiect de gen desfăşurat în Moldova şi cel mai probabil al doilea pe ţară, după unul desfăşurat în Ardeal. Totodată, refacerea podului este una strategică, pe această rută circuland multe trenuri de marfă care vin inclusiv din străinătate. “Valoarea totală a contractului este de 13.333.618,59 euro (fără TVA), din care 4.726.415,08 euro reprezintă sprijin financiar nerambursabil acordat de Comisia Europeană prin Facilitatea ex-ISPA, restul sumei fiind asigurată de Guvernul Romaniei, de la bugetul de stat. Lucrările executate la nivelul de calitate şi siguranţă feroviară, în conformitate cu cerinţele legislaţiei europene şi romaneşti în vigoare, au constat în realizarea unui pod nou de cale ferată dublă la km 209 A140,80, în varianta definitivă de traseu care a impus modificarea poziţiei liniei în zona podurilor de cale ferată simplă la km 208 A 804,15”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, autoritatea contractantă. Beneficiarul final al lucrărilor este CNCF CFR SA în vreme ce firmele constructoare sunt SC CONCEFA SA Sibiu şi SC IMSAT SA Bucureşti, care s-au asociat pentru a realize această lucrare. (S. TUDOSE)