Ultima oră

Ministerul Transporturilor consideră “acceptabilă” deszăpezirea în Vrancea

Iulia Crețu
13 mai 2012 1597 vizualizări
în plus, firma de deszăpezire a milionarului Dorinel Umbrărescu nu a păţit nimic, contractul cu Compania de drumuri naţionale mergand mai departe pană în 2013, fără probleme u reamintim faptul că din cauza neintervenţiei pe centura Focşaniului, în februarie, într-un carambol pe ceaţă şi polei, 17 maşini s-au lovit una de alta, pe carosabil nefiind împrăştiat nisip

Realităţile din Vrancea, din timpul crizei zăpezii s-au văzut cu totul diferit la Bucureşti, faţă de ceea ce s-a întîmplat la noi. Oficialii, care probabil au considerat imaginile din presă exagerări, transmit acum, pe uscat, că deszăpezirea în judeţul care a fost blocat pentru mai multe zile la rand, s-a desfăşurat “acceptabil”. Deşi atat pe drumurile naţionale cat şi pe cele judeţene, intervenţia utilajelor s-a făcut greoi, din cauza lipsei maşinilor şi a dezinteresului firmelor care aveau contracte pentru îndepărtarea zăpezii. O spune chiar Daniela Drăghia, fostul director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR), instituţie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi care a demisionat din funcţie imediat după ce ne-a semnat un răspuns pe Legea 544/2001 cu privire la liberul acces la informaţiile de interes public. “În iarna 2011-2012, avand în vedere amploarea fenomenelor meteorologice ce s-au manifestat în partea de sud a Moldovei, apreciem că activitatea de deszăpezire a DN din administrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi – Secţia de Drumuri Naţionale Focşani s-a desfăşurat la un nivel acceptabil, atat utilajele cat şi personalul angrenat în această activitate acţionand în mod susţinut pentru îndepărtarea efectelor produse de cantităţile foarte mari de zăpadă căzute şi de viscolul extrem de puternic”, se arată într-un răspuns al CNADNR. De asemenea, deşi Dorinel Umbrărescu şi firma sa de deszăpezire pe drumurile naţionale din Vrancea au dat chix, autorităţile centrale spun că actualul contract nu poate fi reziliat şi că va merge mai departe pană în 2013. Reamintim că din cauza neintervenţiei pe centura Focşaniului, în februarie 2012, 17 maşini s-au tamponat într-un carambol provocat de vizibilitatea redusă şi de poleiul de pe carosabil. UMB nu dăduse atunci cu nimic pe jos. “În baza contractului în vigoare între CNADNR – Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi şi SC Spedition UMB SRL, prestatorul a desfăşurat activităţi de întreţinere a drumurilor naţionale din cadrul Secţiei de Drumuri Naţionale Focşani în conformitate cu prevederile normativelor în vigoare - «Normativ pentru prevenirea şi combaterea înzăpezirii drumurilor publice» - indicativ AND 525”, transmite Daniela Drăghia. Contractul de deszăpezire a fost semnat în februarie 2009 şi e valabil pană pe 27 februarie 2013. “La data prezentei este în derulare etapa premergătoare demarării procedurii de achiziţie a lucrărilor de întreţinere curentă DN pe timp de vară - iarnă pentru perioada ulterioară datei de 27.02.2013”, se mai arată în răspunsul Companiei de Drumuri Naţionale. (Iulia CREŢU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.