Pompierii i-au învăţat pe preoţi cum să reacţioneze în caz de “Apocalipsă”
Pompierii au bifat mai multe acţiuni la bisericile şi şcolile din judeţ. Pentru a preîntâmpina şi reduce numărului situaţiilor grave, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” Vrancea şi-a intensificat activităţile de educare şi instruire a populaţiei cu privire la situaţiile extreme. De la 1 martie şi până pe 30 aprilie, s-au făcut peste 180 recunoaşteri şi activităţi de educare şi instruire în domeniul situaţiilor de urgenţă, dintre care peste o sută la unităţile de învăţământ şi 80 la biserici. „Aceste activităţi au ca scop atât cunoaşterea obiectivului de către personalul propriu, în vederea pregătirii pentru intervenţie, cât şi educarea şi instruirea în domeniul situaţiilor de urgenţă, a copiilor şi cadrelor didactice pe de o parte şi a enoriaşilor şi reprezentanţilor bisericilor pe de altă parte. Pe timpul instruirilor s-a pus accent pe cunoaşterea modului de comportare în cazul producerii unor situaţii de urgenţă precum incendii, cutremure sau inundaţii, îmbinându-se elementele teoretice cu cele practice, de evacuare, adăpostire şi intervenţie. Astfel, s-au verificat căile de acces la aceste obiective, sursele de alimentare cu apă, reţelele de hidranţi, precum şi alte aspecte de interes operativ. Totodată, fost expus modul corect de evacuare din clădiri şi comportamentul ce trebuie adoptat pe timpul manifestării diferitelor situaţii de urgenţă, au fost prezentate mijloacele de primă intervenţie (stingătoarele) şi modul de folosire a acestora, tehnica de intervenţie din dotarea pompierilor (autospecialele de stingere a incendiilor cu apă şi spumă şi accesoriile specifice) şi au fost distribuite materiale informative (broşuri, afişe, pliante) cu recomandări privind prevenirea situaţiilor de urgenţă, dar şi modul de comportare în cazul producerii acestora”, spune lt. Paul Petruţ Bîndar, ofiţerul de presă al instituţiei vrâncene. Pompierii vor continua instruirile şi în perioada următoare, ca urmare a interesului manifestat de public şi a eficienţei dovedite în timp a acestei metode directe de educare a populaţiei. (Dan CHIRIAC)