Restricţii de tonaj pe "străzile şantier" din Focşani
Autorităţile municipale vor să impună restricţii de tonaj pe toate străzile în care se află lucrări în derulare prin Programul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), după ce un camion a intrat direct în canalizare, sâmbătă după-amiază, pe strada Militari din Focşani. Poliţia, care a demarat o anchetă, a cerut ajutorul Primăriei pentru a putea fi identificată firma care a efectuat lucrările în zonă. Urmează să se stabilească dacă incidentul a avut loc din cauza lucrărilor sau dacă groapa a apărut din cauze naturale. “Sâmbătă, în jurul orelor 15.32, am fost sesizaţi că în faţa imobilului cu numărul 32 drumul s-a surpat, iar autocamionul s-a înclinat pe partea dreaptă, rămânând blocat. Se fac cercetări pentru a se stabili împrejurările în care a avut loc incidentul. Am cerut şi Primăriei să contribuie la derularea cercetărilor pentru a se stabili dacă este din cauza lucrărilor sau sunt cauze naturale. Nu au fost aplicate sancţiuni până în acest moment”, ne-a spus inspectorul principal Bogdan Toader, de la biroul de presă al Poliţiei. Camionul implicat în incident a fost tocmit de un locuitor al zonei, care încerca să aducă pietriş pentru a nivela strada, în urma lucrărilor abandonate de constructori. Un echipaj al Poliţiei Locale, venit să investigheze situaţia, a intrat cu maşina într-o groapă mai mică, pe aceeaşi stradă. Oficialii Primăriei spun că, preventiv, vor fi impuse restricţii de tonaj în zonele în care se lucrează.
Aşa-i când îţi faci casă pe ogor...
Firma Vega '93 din Galaţi, care a câştigat contractul de amenajare urbană pe bani europeni, a solicitat insolvenţa şi şi-a retras utilajele de pe teren lăsând în urmă o situaţie de nedescris. În zonă au lucrat însă şi alte firme, cele de utilităţi publice şi de televiziune prin cablu. După cum ne-a declarat Dan Cazaciuc, directorul Direcţiei de Comunicare a Primăriei, firma Vega a fost notificată ca în termen de două zile să reia lucrările sau să renunţe la contract, astfel încât municipalitatea să poată readuce străzile la un nivel circulabil în această iarnă. În cazul în care firma renunţă, se va folosi garanţia depusă, respectiv 10% din valoarea lucrărilor contractate, pentru a finaliza ce a rămas abandonat. Cât priveşte noul cartier Laminorul, oficialii municipalităţii spun că acolo a fost teren agricol, iar cei care l-au obţinut prin retrocedări, încă de pe vremea primarului Lăţcan, şi-au asumat riscul de a construi într-o zonă fără utilităţi publice. "Prin PIDU încercăm să corectăm neajunsurile şi să realizăm lucrările necesare, dar din păcate mai apar probleme", ne-a mai declarat Dan Cazaciuc. Până la intervenţii care să stabilizeze strada, există riscul unor noi surpări în zona Laminorul, dar cei de la Direcţia de Dezvoltare Servicii Publice spun că au în atenţie situaţia şi vor interveni dacă va fi nevoie. (S. VRÎNCEANU, D. CHIRIAC)