Atenţie! Ne putem face buletin pentru alegeri şi în weekend
Ne putem face buletin pentru alegeri şi în weekend! Persoanele care au buletinele expirate nu îşi vor putea exercita dreptul la vot pe 2 noiembrie la alegerile prezidenţiale. Vrâncenii sunt astfel sfătuiţi să îşi verifice valabilitatea actelor de identitate, iar în cazul expirării, pierderii sau deteriorării acestora să se prezinte pentru schimbarea lor la serviciile publice comunitare de evidenţa a persoanelor din judeţ, la care sunt arondaţi. Şi în Vrancea serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor vor avea program prelungit în acest weekend pentru a le oferi posibilitatea persoanelor interesate să intre în legalitate. Programul de lucru cu publicul va fi sâmbătă între orele 8.00 – 16.00, iar duminică, în ziua procesului electoral, va fi între 8.00 – 21.00. Salariaţii serviciilor vor lucra la eliberarea actelor de identitate, în mod special celor care nu deţin astfel de documente ori deţin acte de identitate cu termen de valabilitate expirat, soluţionarea cazurilor particulare ale solicitanţilor care nu îndeplinesc condiţiile necesare eliberării cărţii de identitate prin eliberarea unor cărţi de identitate provizorii, intensificarea activităţilor de actualizare a bazelor de date cu toate informaţiile privind modificările intervenite în statutul civil al persoanelor (schimbări de nume, decese etc.), domiciliul sau reşedinţa acestora, pierderea/redobândirea drepturilor electorale şi corectării tuturor erorilor din bazele de date.
Ce documente sunt necesare
În baza dispoziţiilor legale, eliberarea unei noi cărţi de identitate la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate ce urmează a fi preschimbat se face pe baza următoarelor documente, pe care solicitantul le depune la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor, pe raza căruia are domiciliul sau reşedinţa:
a) cererea pentru eliberarea actului de identitate;
b) actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
c) certificatul de naştere, original şi copie;
d) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
e) hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ, după caz, original şi copie;
f) certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
g) certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie;
h) documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
i) chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei);
j) timbru fiscal sau chitanţa cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru (în valoare de 5 lei). (Raluca MANOLACHE)