Ultima oră

Pont ZdV: De ce îşi înmatriculează vrancenii din străinătate maşinile în Romania

Ziarul de Vrancea
19 aug 2014 5251 vizualizări
Costurile ridicate ale asigurării obligatorii în străinătate îi determină pe vanceni să îşi înmatriclueze maşinile în ţară u asiguarea în Italia pleacă de la 1.000- 1.200 de euro anual

Luna august, ca în fiecare an, aduce în ţară o mare parte din vrancenii plecaţi la muncă în străinătate. Cei mai mulţi dintre ei vin cu maşina personală, ceea ce determină  aglomerare fără precedent a traficului. În ultimii ani pare însă că numărul maşinilor cu număr de Italia în special au scăzut. Explicaţia este foarte simplă şi nu se traduce prin scăderea numărului de vranceni care aleg să îşi petreacă concediul în ţară, ci printr-o simplă alegere a acestora de a-şi înmatricula maşinile în ţară. Motivul îl constitue preţul foarte ridicat al asigurării auto obligatorii în Italia. Astfel, preţul RCA în Italia plecă de la 1.000 – 1.200 de euro anual, şi poate creşte în funcţie de diverşi parametri, care nu se aplică în legislaţia romanească. Preţul este direct influenţat de varsta posesorului autoturismului, de anii de experienţă ca şofer şi mai ales de capacitatea cilindrică a maşinii. De exemplu, un tanăr de 25 de ani, care a dobandit permisul de conducere de 3 ani şi conduce o maşină cu o capacitate cilindrică de 2.000 de cai putere, poate ajunge să plătească, în funcţie de compania de asigurări aleasă, chiar şi 2.500 de euro anual.

Romanilor le plac maşinile, dar cu asigurări ieftine

Soluţia pe care au găsit-o romanii a fost aceea a înmatriculării maşinilor proprietate personală în Romania, unde preţul asigurării RCA pleacă de la puţin mai mult de 100 de euro anual şi poate creşte în funcţie de capacitatea cilindrică, dar nu ajunge în nici un caz cuantumul celei din străinătate. Sau, după caz, în momentul în care taxa de înmatriculare a început să reprezinte un impediment, s-a apelat la înmatricularea în Bulgaria. Deşi Italia a încercat să constrangă cetăţenii străini rezidenţi să îşi înmatriculeze autovehiculele în Italia, nu a reuşit prea mult în această tentativă. Legislaţia mult prea permisivă şi inventivitatea romanilor le-a permis acestora să găsească noi modalităţi de a “fenta” legea. Astfel, legislaţia prevede că orice cetăţean, rezident de mai mult de un an pe teritoriul statului italian, este obligat să îşi înmatriculeze autoturismul proprietate personală în Italia. Sancţiunile merg, conform legii italiene, pană la retragerea cărţii de circulaţie şi punerea sub sechestru a autoturismului. Soluţia găsită de romani a fost înmatricularea vehicolului în Romania pe numele unei rude, fără domiciliu în Italia. Astfel, se evită plata taxei de timbru anuală (bollo auto), un fel de rovignetă la noi, în cuantum de cateva sute de euro, în funcţie de capacitatea cilindrică a autoturismului, şi se plăteşte asigurarea în Romania pentru un autoturism care circulă pe străzile italiene. În faţa acestei noi inventive a romanilor, poliţia italiană are mainile legate. Astfel că, pe străzile Romei, unde comunitatea vranceană este una din cele mai prezente, ai ocazia să vezi foarte des maşini cu numere de Vrancea. (Dana LEPĂDATU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.