Trimisă în judecată pentru că şi-a ucis prietena în accident
Lorena Damian, tanăra de aproape 19 de ani din Galaţi, aflată la volanul Matizului în care a decedat una dintre prietenele sale, Natalia Lupoae, a fost trimisă în judecată pentru ucidere din culpă de către procurorii vranceni. După verificări şi expertize care s-au întins pe parcursul mai multor luni, oamenii legii au concluzionat, alături de experţii din acest dosar, că “accidentul s-a datorat culpei exclusive a conducătoarei auto implicate în evenimentul rutier”, conform rechizitoriului.
Nefericitul eveniment rutier a avut loc pe drumul naţional DN 2L Panciu- Soveja, pe cand cinci tinere mergeau pentru a serba Revelionul. Natalia Lupoae, de 18 ani, pasageră pe bancheta din spate dreapta a autoturismului Matiz, şi-a pierdut viaţa după ce maşina a “sărit” şanţul din dreapta sensului de mers (către Soveja) şi a ajuns într-un copac. La o diferenţă de nivel de peste un metru faţă de nivelul drumului, autoturismul a izbit puternic copacul iar tanăra de 18 ani a suferit leziuni care i-au curmat, din păcate, viaţa. Maşina era condusă de Lorena Damian, de 18 ani, care a suferit răni uşoare. În autoturism se mai aflau Mădălina T., de 17 ani, Cristina D., de 17 ani şi Anca Ştefan, de 18 ani. Cele cinci tinere, toate din Galaţi, mergeau să serbeze trecerea dintre ani la o pensiune din Soveja. În timpul anchetei, nici părinţii tinerei moarte şi nici cele trei tinere care o însoţeau pe Lorena Damian nu s-au constituit parte civilă. Pentru că tinerele nu au depus documente medico-legale pentru leziunile suferite, tanăra şoferiţă a primit clasare pentru fapta de vătămare corporală din culpă.
Concluziile experţilor: viteza de siguranţă: 37,5 km/h
Pentru a lămuri condiţiile în care s-a petrecut accidentul şi eventuala culpă a şoferiţei, anchetatorii au desemnat un expert tehnic care să se pronunţe. Acesta a stabilit ca Daewoo Matiz cu care se deplasau cele cinci fete circula cu o viteză de circa 60 km, în condiţiile în care la circa 100 metri de locul accidentului se afla un indicator care semnaliza zona de denivelări. Conform poliţiştilor, la întalnirea acestui indicator, viteza trebuie coborată cel puţin la limita de 50Km/h, iar combinat cu lipsa de experienţă în conducere şi cu starea carosabilului, cu mult sub această limită. Mai mult, concluziile ambilor experţi au fost că viteza maximă de deplasare în siguranţă în condiţiile de drum, carosabil acoperit cu mazgă şi denivelările existente, ar fi fost de 37,58 km/h.
Drumarii nu au nicio vină
Referitor la o eventuală culpă a administratorului drumului, procurorii nu au găsit niciun vinovat, avand în vedere că drumul este semnalizat de dinainte de apariţia denivelărilor. Cu toate acestea, după momentul accidentului în care a decedat Natalia Lupoae, în zona indicatorului care semnalizează denivelările, a apărut şi limitarea de viteză la 30 km/h. Tardiv, ar putea spune părinţii fetelor implicate în accident şi şoferiţa care, acum, va trebui să dea explicaţii judecătorilor despre cele întamplate. (Gabriel SAVA)